Az óvoda:
- A köznevelési rendszer szakmailag önálló nevelési intézménye, a családi nevelés kiegészítője, a gyermek harmadik életévétől az iskolába lépésig.
- Alapozó jellegű szociális, óvó-védő, szociális, valamint nevelő-személyiségfejlesztő feladatot lát el, felelőssége a felnövekvő nemzedék nevelésében meghatározó.
Arra törekszünk, hogy óvodánk olyan legyen, ahol:
- Érzelmi biztonságot nyújtó derűs, szeretetteljes légkör veszi körül a gyerekeket.
- A gyermekek az életkoruknak és fejlettségüknek megfelelően sokszínű tevékenységekben vehetnek részt különös tekintettel, a mással nem helyettesíthető játékra.
- A tevékenységeken keresztül történik az egyéni képességeikhez igazodó műveltségtartalmak közvetítése • biztosítjuk a gyermek egészséges fejlődéséhez és fejlesztéséhez szükséges személyi, tárgyi környezetet.
- A kiemelt figyelmet igénylő gyerekekkel való együttélés, a gyermekek, a dolgozók, és a szülők számára elfogadott, a gyermekek számára biztosított az egyenlő hozzáférés elve.
- A szeretetkapcsolatok felnőtt-gyermek, gyermek-gyermek között az egész óvodai nevelést átszövik.
- Az elfogadás, a megértés, az óvodai dolgozók mintájában nyernek értékközvetítést, ugyanúgy, mint a derű, az őszinteség, a segítség, az egymásra odafigyelés, az udvariasság.
- A gyermeki szabadság és a megkötöttség a gyermeki önmegvalósítást, az önkéntességet nem sértő magatartási szokásokban jelenik meg.
- Hitelességünkkel és mintánkkal a gyermekeken keresztül a családokra is hathatunk: normáikra, műveltségükre, életvitelükre.
- Fogadhatjuk, befogadhatjuk a családok értékeit, esetenként értékközvetítőként is a nagyszülők, szülők hagyományokat vagy művészeti értékeket közvetítő, környezetet formáló tevékenységét.
- Biztosítjuk a nemzeti, etnikai kisebbséghez tartozók, a migránsok önazonosság megőrzését, ápolását, erősítését, társadalmi integrálását.
- Nevelésünk eredményessége a gyermekekkel foglalkozó felnőttek személyiségétől, kompetenciáitól, hozzáállásuktól is nagymértékben függ, éppen ezért megalkottuk a nálunk elfogadott és követendő pedagógusképet: A gyermekek számára személyisége meghatározó, mintát jelent.